jún 30, 2025

GIMEX Jubileumi sorozat 11. rész



Image

Németh István projektmérnök sokat tanult a Gimexnél nemcsak a tervezésről, hanem a kommunikációról is, s a vevők bizalmára, elégedettségére a legbüszkébb. 2014-ben csatlakozott a céghez, akkor még műszaki kereskedelmi üzletkötőként a befogástechnikai csoportot erősítette, majd 2016-tól, a hidraulika és befogástechnikai üzletágakat érintő szervezetfejlesztés óta a sales csapat projektmérnökeként végzi munkáját. Rengeteg tapasztalatot szerzett a különböző projektek során, aktívan részt vesz német beszállítói partnereink éves szakmai konferenciáin, nemzetközi kiállításokon, rendszeresen tart szakmai előadásokat, szakcikkei műszaki magazinokban jelentek meg. Tízéves munkája elismeréseként 2024-ben GIMEX – AD HONOREM díjat kapott.​

 

A GIMEX-Hidraulika Kft-t 1993-ban alapították Győrben. A kezdetben külkereskedelmi tevékenységet folytató családi mikrovállalkozás az alapító Görcs Imre nappalijából indult. Ma 25 fővel, gépipari elemek B2B értékesítésével és a kapcsolódó szerviztevékenységgel foglalkozik. A generációváltással megújult a cég, ám több munkatársunkat fűzi évtizedes kapcsolat a Gimexhez, akik maguk is szemtanúi voltak a vállalkozás fejlődésének. Jubileumi sorozatunk tizenegyedik részében Németh István projektmérnök mesél a saját gimexes tapasztalatairól.

 

1. Milyen volt az első munkanapod a Gimexnél?

N. I.: Pont a lazább nyári időszakban kezdtem, és mivel a közvetlen főnököm éppen szabadságon volt, egyszerűbb termékkiváltásokat végeztem. 

 

2. Mi a legkedvesebb emléked a Gimexnél?

N. I.: Talán a néhány évvel ezelőtti karaoke-est, egy karácsonyi bulin.

 

3. Hol volt az első helyed/íróasztalod?

N. I.: Először - az akkor még a befogástechnikai csoportot vezető - Csonka Szabolcs (ma a Gimex értékesítési vezetője - a szerk.) mellett ültem az open office-ként működő nagy irodában, már az új irodaépületben, de a legjobb akkor volt, amikor Szabi átköltözött a szomszédos vezetői irodába, én pedig elfoglalhattam a helyét. smiley

 

 

4. Mi volt az a nagy tapasztalat, amelyet a Gimexnél szereztél?

N. I.: Máig emlékszem egy saturendeléssel kapcsolatos ügyintézésre, akkor tudatosult bennem, hogy mennyi mindenre kell odafigyelni egy-egy alkatrész megrendelésekor – például arra, hogy a tartozék és a külön megvásárolandó alkatrész közötti különbség nem mindig, mindenki számára egyértelmű. Nagy összegű, több tízezer eurós rendelés volt, sokat tanultam akkor a félreértések kezeléséről és a korrekt tájékoztatás fontosságáról. A hasonló folyamatok ma már a mindennapjaim részei és nem okoznak problémát.      

 

5. Mi volt a legnagyobb változás, amelynek szemtanúja voltál?

N. I.: Amikor bekerült az elválasztó üvegfal az eredetileg 12 fősre tervezett open office irodába, és két 6 fős iroda keletkezett, az egyikben maradt a sales, a másikba átköltözött a back office és a marketing, addig egy légtérben dolgoztunk mindannyian. smiley Valamint átélni, hogy olyan emberek, akiket kezdettől a Gimex szerves részének tekintettem, ma már nincsenek itt; megtanultam, hogy minden változhat. 

 

6. Mi volt az első komoly feladatod, amivel megbíztak?

N. I.: Egy bonyolult tápegység tervezése és kivitelezése 2016-ban egy egyedi célgéphez, egy fővárosi öntöde megbízásából.   

 

 

7. Milyen volt a felvételi elbeszélgetésed? Mire emlékszel?

N. I.: Arra, hogy az engem interjúztató, későbbi főnököm, Szabi első kérdése az volt, mit tudok a hidraulikáról. Igaz, volt egy olyan tárgyam az egyetemen, ami erről szólt, mégsem tudtam olyan tökéletesen megfogalmazni, mint ő. Az is rémlik, hogy felmérték az angolnyelv-tudásomat is.

 

8. Mire vagy a legbüszkébb az eredményeid közül?

N. I.: A kapcsolati hálómra; arra, hogy úgy érzem, a vevők megbíznak bennem, és tudok nekik segíteni, amikor a problémájukkal megoldásért fordulnak hozzám.

 

9. Egy rövid, mulatságos anekdota, amit megosztanál:

N. I.: Volt egy Excel-táblázatunk, amely a munkánk megkönnyítésére szolgáló segítségeket tartalmazta, "kisokosnak" hívtuk. Gyakran elhangzott köztünk a kolléganőkkel, hogy „majd a kisokos megmondja”, vagy „kérdezd meg a kisokost!”. Utólag derült ki, hogy Mátai Balázs projektmérnök kollégám - aki nem sokkal utánam érkezett - sokáig azt hitte, engem hívnak Kisokosnak…

 

Folyt. köv.

Vajon ki lesz a következő gimexes, aki legközelebb válaszol a kérdésekre...?

 

>>Tovább a GIMEX Jubileumi sorozat 10. rész

Galéria (17 kép)

© A honlap tartalmának, vagy részleteinek felhasználása a GIMEX-HIDRAULIKA Kft. jóváhagyása nélkül nem engedélyezett.

X-Meditor Kft.